Căutăm proiecte inovatoare, care să facă pasiunea voastră pentru educaţia STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică) „contagioasă”. Dorim ca proiectele propuse să ajute elevii să arunce o privire în viitor și să descopere ce pot să ne aducă tehnologiile moderne, să învețe cu pasiune științele exacte, dezvoltându-şi abilităţile necesare generaţiei de inovatori ai secolului XXI. Cu ajutorul acestora, dorim ca tinerii și copiii să înțeleagă și să experimenteze modul în care funcționează tehnologia modernă și cum poate ea să ne ajute să îmbunătățim calitatea vieții de zi cu zi. Dorim să-i impulsionăm să treacă din rolul consumatorului pasiv, în cel cu potențial de creator și inovator.
Științescu 5
Științescu 4.2
În 2021, Științescu am decis să finanțăm proiecte desfășurate în aer liber / natură și / sau spații deschise, unde participanții au putut să se bucure în siguranță de activitățile de explorare, descoperire și învățare. Ne-am dorit ca, prin intermediul proiectelor de la Științescu Outdoor, copiii să poată recupera cel puțin într-o măsură interacțiunile și bucuriile pe care le-au pierdut odată cu mutarea școlii în mediul online, în timpul pandemiei, și să învețe în deplină siguranță și într-un mod care să le stimuleze plăcerea de a descoperi lucruri noi.
Detalii despre proiectele finanțate prin Științescu Sibiu 4.2 găsiți aici.
Științescu 4.1
În anul 2020 ne doream să finanțăm deschiderea unor cluburi de robotică în școli de cartiere și în mediul rural, după deschiderea celor 3 cluburi pilot la Roșia, Alțîna și Nocrich în 2019. Cum pandemia a resetat lumea din multe puncte de vedere, am pus pe pauză ideea și ne-am îndreptat spre o altă urgență de moment. Astfel, am oferit un grant către Antimony Science pentru realizarea unei serii de clipuri pe înțelesul tuturor, în care au fost explicate diverse dileme legate de noul coronavirus. Le puteți urmări pe pagina de facebook Antimony Science (link) sau pe canalul lor de youtube (link).
Științescu 4.0
După experiența faină cu Coder Dojourile pe care le-am sprijinit la Științescu 3.0, am decis să continuăm demersul și să ajutăm deschiderea și dezvoltarea unei rețele de școli de programare, unde copiii și tinerii să poată învăța să programeze în mod distractiv. Astfel, la Științescu 4.0 am decis să facem un test și să ne îndreptăm spre mediul rural și în cartierele mărginașe ale Sibiului, unde adesea elevii au acces la mai puține facilități. În vara lui 2019, am pornit o ediție pilot în 3 școli sătești: la Roșia, Alțîna și Nocrich, iar în viitorul apropiat vom face pasul spre (școli din) cartiere. Mai multe detalii aici.
Fondul Științescu este implementat în Sibiu de Fundația Comunitară Sibiu (FCS), în parteneriat cu Romanian-American Foundation şi FFCR împreună cu parteneri locali. La ediția Științescu 4.0 ne sunt alături: BearingPoint, Visma Software, wenglor, Fundația Keep Giving, Continental Automotive Systems Sibiu, NTT Data, Gama IT și AT Arena 4.0. Ne-au dat o mână de ajutor Inspectoratul Școlar Județean Sibiu și Universitatea Lucian Blaga Sibiu. Mulțumim tuturor pentru sprijin tuturor!
De asemenea, au pus umărul și o gașcă de donatori individuali, parte din sumă fiind strânsă cu urne mobile în cadrul Zilelor Vecinătății în cartierul Terezian. În plus, ne-au venit în întâmpinare câțiva artiști, care au donat spre licitare obiecte realizate la Zilele Vecinătății, respectiv: o ghirlandă și o lampă cub, meșterite din materiale reciclate de Cătălin Drăghici și Horațiu Oltean, și fotografii realizate de Gabriela Cuzepan, Bogdan Dumitrescu și Gina Ștef. Le mulțumim mult atât acestora, cât și celor care au licitat pentru obiecte.
Științescu 3.0, ediția 2017-2018
Când ne-am apucat de Științescu Sibiu 3.0, am dorit ca, prin intermediul proiectelor pe care urma să le finanțăm, tinerii și copiii să experimenteze modul în care funcționează tehnologiile moderne și să înțeleagă cum pot acestea să ne ajute să îmbunătățim calitatea vieții cotidiene. Ne-am propus să-i impulsionăm să treacă din rolul consumatorului pasiv, în cel cu potențial de creator și inovator.
În cadrul ediției am finanțat în total 12 proiecte, la care au participat peste 950 de copii și tineri. 9 dintre acestea au fost selectate în urma concursului de proiecte, 2 granturi au fost acordate în scopul dezvoltării organizaționale, și unul a fost acordat pentru pornirea Dojo-urilor în Sibiu. În plus, am ajutat să ia avânt, fără a oferi finanțare în acest caz, și un al doilea Dojo – Bumblebees CoderDojo Sibiu.
Detalii despre proiectele finanțate prin Științescu Sibiu 3.0 găsiți aici.
Științescu 2.0, ediția 2016
Raport Științescu Sibiu 2.0La ediția din 2016, STEM a devenit STEAM. Am adăugat științelor exacte și arta, creativitatea. Considerăm că orientarea înspre artă și abordarea creativă chiar și a științei, tehnologiei, ingineriei, matematicii sunt esențiale pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor.
În cadrul ediției, 11 proiecte din domeniul STEAM au adus împreună peste 1100 de copii și tineri și au adunat 3100 ore de muncă din partea educatorilor Științescu.
Proiectele au acoperit domenii interdisciplinare din aria STEAM precum: biologie,chimie, electronică, artă cinetică, broderie computerizată, construire și programare roboți, construire de senzori inteligenți, chimia din spatele nutriției. Trei dintre proiectele finanțate țin de secțiunea Științescu Junior, fiind scrise și implementate de către echipe de liceeni pentru colegii lor.
Pentru detalii suplimentare privind rezultatele ediției Științescu 2016, vă invităm să citiți comunicatul de presă AICI.
Științescu 1.0, ediția 2015
2015 a avut loc ediția pilot de la Sibiu. Atunci, peste 1800 de copii din județul Sibiu au luat parte la activitățile desfășurate la 15 proiecte finanțate.
Facebook: www.facebook.com/StiintescuSibiu
De asemenea, doritorii pot urmări grupul de facebook Științescu, unde sunt împărtășite resurse educaționale din domeniul științelor exacte. Acesta este destinat educatorilor, profesorilor, elevilor, studenților, părinților și tuturor celor pasionați de domeniul STEAM.
Foto: Gabriela Cuzepan